
A DevEco Consulting és a Holcim, a világ egyik vezető építőipari vállalata közös interjút adott, ami az MBH, a CIB, az ERSTE, a Raiffeisen és a Magnet Bank mellett a KAVOSZ vállalati lapjában is megjelent.
A fenntartható modell alapján működő cégek vezetői elkötelezettek a fenntarthatóság mellett és ezért képesek és hajlandók erőfeszítéseket tenni mindennapi tevékenységeik átalakítására. A zöld szemlélet, a “zöld szemüveg” felvételének fontossága vitán felül a legfontosabb előfeltétele a fenntarthatóságnak. Eszközöket bárki vehet, de a tudatos és takarékos szemléletet nem pótolja más. És hogy milyenek egy vállalat mindennapjai „zöld szemüvegen” keresztül?
„Tapasztalataink szerint minél kisebb egy vállalat, a folyamat sikere annál inkább a vezető személyes hozzáállásán, elkötelezettségén múlik, míg a nagyobb vállalatoknál a kulcs a módszeres és konzisztens végrehajtás és visszamérés” – nyilatkozta a DevEco ügyvezető-tulajdonosa, Dr. Mezősi Balázs.
Hiszünk benne, hogy egy cég akkor működik környezettudatosan, ha a vezetője zöld szemlélettel, „zöld szemüvegen” keresztül is látja a vállalat működését: kevesebb lesz a környezeti terhelése, termelésében és szolgáltatásaiban korszerű technológiát és eszközöket, a logisztikában átgondoltabb és energiatakarékosabb járműveket használ. Tudatosan és szisztematikusan környezetkímélő eszközöket keres és a folyamatokat méri, nyomon követi és folyamatosan fejleszti.
„Ez egy szemléletváltási folyamat a legtöbb vállalatnál, nem történik meg egyik napról a másikra. Ez egy út, akadályokkal és nehézségekkel, ám a siker nem marad el.” – mesélt tapasztalatairól Dr. Mezősi Balázs, hiszen a DevEco Consulting fenntarthatósági szakértőként a kisvállalatoktól a multinacionális vállalatokig és kormányzati szereplőkig már sokakat támogatott az átállásban.
Fontos, hogy a fenntarthatósági szemléletmód áthassa a vállalat közös gondolkodását, tevékenységeit, döntési szintjeit egészen a vezetőtől a munkatársakig. Ez így történt a Holcim Magyarország Kft. (korábban Lafarge) esetében is, ahol kiemelten fontos a környezettudatos szemléletmód kialakítása.
„Mára a fosszilis tüzelőanyagokat 90%-ban tudjuk kiváltani alternatívval, így több mint 45%-kal csökkent fajlagos nettó CO2 kibocsátásunk. A gyártástechnológia mellett a teljes vállalati működés során is a fenntartható megoldásokat tartjuk szem előtt: „Office Goes Green” kampányunk célja például az irodai háttérfolyamatok zöldítése” – nyilatkozta Hoffmann Tamás a Holcim ügyvezető igazgatója.
Az Ön cége felpróbálta vagy felvette már a „zöld szemüveget”? Tisztán lát vele? Segíthetünk?
— a DevEco Consulting csapata
A teljes cikk az alábbi linkeken a 7. oldalon olvasható:
MBH Bank, CIB Bank, ERSTE Bank, Raiffeisen Bank, KAVOSZ, Magnet Bank
(Az illusztráció forrása: unsplash.com)
#zöldszemüveg #fenntarthatóság #szemléletváltás #Garantiqa #Holcim #DevEco